• Dinsdag 11 oktober Rianne en Conny (9:30-16:30) ‘de passant ‘Moerdijk

 

Doelgroep: compressietherapeuten, huidtherapeuten en oedeem fysiotherapeuten

Aanmelden: academy@varodem.nl

Accreditatie: CvC 3 pnt / ADAP KEURMERK, KNGF en Kabiz certificaat

Kosten: €100,00

Klik hier om je aan te melden voor deze training

 

Beschrijving 

Er wordt verwacht dat iedereen kan multi-tasken. Maar…hoe zorg jij ervoor dat je efficiënt een spreekuur vol kunt plannen en tegelijkertijd ook bezig kunt zijn met de verkoop van bijproducten, de marketing van de praktijk en het communiceren met verwijzers en de thuiszorg?

Dat leer je in ‘Doelmatig en efficiënt werken in de praktijk’, de commerciële training die de praktijk op nummer één zet! Meet jij kousen aan, als zelfstandig ondernemer of in dienst van een bedrijf of praktijk, dan is deze training jou op het lijf geschreven.

Gedurende deze dag zullen er diverse thema’s ter sprake gebracht worden die een belangrijke rol spelen bij het leveren van therapeutische elastische kousen (TEK) en compressiehulpmiddelen in de dagelijkse praktijk.

Je krijgt handige tips & tricks die je kunt gebruiken om het leveren van TEK in de praktijk zo efficiënt mogelijk te maken. Dit doe je door creatief na te denken over je huidige werkzaamheden en de toekomst. Tijdens deze training leer je met een andere bril te kijken: door ‘out-of-the-box’ te denken en anders naar je dagelijkse werkzaamheden te kijken, kom je op ideeën en inzichten die je mee kunt nemen in de compressiepraktijk.

 

Onderwerpen:

Thema 1: Organiseren en plannen

• Het plannen van afspraken met patiënten.

• Hoeveel tijd kun je indelen?

• Wanneer plaats je je bestellingen?

• Hoe plan je het afleveren van kousen?

• Wat doe je met huisbezoeken?

• Was is timemanagement en hoe is dit toepasbaar in je prakrijk?

• Hoe kun je stress bestendig werken?

 

Thema 2: Omgaan met en voorkomen van klachten

• Hoe geef je goede voorlichting aan patiënten?

• Hoe zorg je voor de juiste hulpmiddelen om klachten te voorkomen?

• Hoe stel je de verwachting van de patiënt bij?

• Wat doe je met kousen die je retour wilt sturen naar de fabrikant?

• Wat als je er niet uitkomt met je patiënt?

 

Thema 3: Communiceren en netwerken

• Hoe kom je in contact met verwijzers (netwerken, bedanken, adviseren, uitleggen + terugkoppeling geven)

• Hoe kun je communiceren met de thuiszorg en andere belangrijke partijen?

• Hoe organiseer je informatiemomenten/trainingen en scholingen voor verwijzers?

• Hoe zorg je ervoor dat je goed luistert naar de behoefte van je gesprekspartner?

 

Thema 4: Creatief denken 

• Hoe zorg je voor meer verkoop van bijproducten of extra paren kousen?

• Hoe motiveer je jezelf en je personeel om meer te verkopen? (aansmeren of adviseren?)

• Hoe maak je gebruik van partners in de compressiewereld?

Thema 5: Meerwaarde compressiehulpmiddelen

• Hoe maak je binnen de praktijk gebruik van compressiehulpmiddelen?

• Hoe zit het met vergoedingen en verwijzingen?

• Welke mogelijkheden kun je bieden aan patiënten met oedemateuze benen of armen?

• Hoe speel je in op zelfredzaamheid met compressie?

 

Thema 6: Marketing in en van je praktijk 

• Hoe zet je de praktijk op de kaart (hoe bekend ben je in de regio en op internet – Google).

• Het uitdelen van folders aan patiënten en het uitdelen van folders buiten de praktijk.

Thema 7: Toekomstperspectief

• Wat is de beste voorbereiding op de toekomst op het gebied van kousen en compressiehulpmiddelen?

• Waar wil je naartoe? Praktijk uitbreiden of heb je andere plannen?

 

Doelstelling

De deelnemer is na deze training is staat om:

• Om te gaan met klachten op het gebied van TEK en compressiehulpmiddelen en hoe je deze kunt voorkomen door de patiënt goed te informeren. Er worden tijdens de scholing diverse tips aangereikt om de patiënt goed te kunnen informeren.

• Werkzaamheden die komen kijken bij het aanmeten en afleveren van kousen en andere hulpmiddelen goed te organiseren zodat deze zo efficiënt mogelijk worden uitgevoerd.

• Bijproducten goed onder de aandacht van de patiënt te kunnen brengen door voorbereid te zijn en daar actief mee bezig te zijn.

• Zich met zijn of haar praktijk te onderscheiden van andere praktijken in de regio door goed te communiceren met verwijzers en beïnvloeders uit de regio en jezelf positief onder de aandacht brengt bij deze disciplines.

• Een frisse blik te werpen op zijn of haar dagelijkse werkzaamheden en heeft nieuwe ideeën opgedaan op het gebied van plannen en organiseren, voorkomen van klachten, communiceren met verwijzers en commercieel denken.

• Nog meer te kunnen halen uit het leveren van therapeutische elastische kousen en andere compressiehulp-

middelen. Niet alleen in directe effectieve verdiensten maar ook in loyaliteit (klantenbinding).

• Na te denken en zich voor

 

Reserveringen

Tickets

Soort ticket Plaatsen
Standaardticket
Deelnemer 1

Registratiegegevens